Kawa z mlekiem dla wielu z nas jest najlepszym porannym napojem. Jej przeciwnicy uważają, że kawa powinna być czarna bez zbędnych dodatków, ponieważ osłabiają one działanie kofeiny. To mit! Mleko nie obniża kofeiny w kawie. Zawartość kofeiny jest uzależniona od naszego wyboru gatunku i rodzaju kawy. Kawa ziarnista 100% Arabica charakteryzuje się bardzo dużą zawartością kofeiny. 

Ziarna kawy rozpuszczalnej

Kawa rozpuszczalna jest wytwarzana z gorszej jakości ziaren. Ziaren mniejszych o mniejszej intensywności smaku. Tym sposobem zawierają mniej kofeiny. Jednak ceniona jest za możliwość łatwego przechowywania. Przez długi czas kawa rozpuszczalna nie traci swoich walorów smakowych. Aby ja przyrządzić, należy tylko zalać filiżankę wrzątkiem i dodać swoje ulubione dodatki, takie jak mleko, śmietanka czy cukier. Nie jest potrzebny ekspres, french press czy kawiarka. O zawartości kofeiny decyduje również gatunek kawy. Arabika jest szlachetniejsza i delikatniejsza w smaku, ale zawartość kofeiny w jej ziarnach jest nieco mniejsza w porównaniu z Robustą. Kawa kongijska, czyli Robusta posiada więcej kofeiny, ale jej smak jest gorzkawy, kwaskowy i mocniejszy. 

Kawa mielona i jej właściwości

To doskonały wybór dla osób, które nie posiadają młynka, a chcą się napić jakościowo dobrej kawy. Stanowi alternatywę dla kawy ziarnistej. Jest bliska smakowi samodzielnie mielonych ziaren. Z kolei jej aromat zależy od tego, w jaki sposób będziemy ja przechowywać. Paczka z kawą mieloną nie może być otwarta. Opakowanie powinno być szczelnie zamknięte, najlepiej przechowywane w pudełku w lodówce. Najlepszą metodą parzenia kawy mielonej jest zastosowanie ekspresu lub french pressa. Nie zaleca się zalewania jej wrzątkiem i gotowania, ponieważ można zwiększyć poziom cholesterolu związków drażniących nasz żołądek. Na przykład Woseba Bio Organic mielona 100% Arabika pochodzi z ekologicznych plantacji Ameryki Północnej. Jej ziarna były długo prażone. Wyróżnia się harmonijnym i delikatnym smakiem.